Grootste meteen leverbare assortiment van Europa!
Gratis ver- en retourzending  
30 dagen retourrecht  
laat alle resultaten zien
0
Winkelwagentje
 
Jouw winkelwagentje is nog leeg.
0
0
Filter
Zonnebrillen
Correctiebrillen
Sportbrillen
 
 
 

Produktgroep

Geslacht

Breedte van het hoofd

  • Smal
    Smal11
  • Normaal
    Normaal347
  • Breed
    Breed91

Maten

Ken je de juiste grootte voor jouw bril nog niet?
De juiste grootte vinden

features

Brilvorm

Type montuur

Glaskleur

         

Prijs in EUR

  • 120 – 200 (2)
  • 200 – 300 (123)
  • 300 – 500 (315)
  • boven 500 (47)
  •  
Filter
Filter
Filter
 
487
 
 
 

gesorteerd op

  • op prijs sorteren (laagste prijs als eerste)
  • hoogste prijs als eerste
  • order by salesrank
  • Op verschijningsdatum sorteren
Filter
Zonnebril Persol IDA (PO1018S 515/58)
€ 374,85
 
Zonnebril Persol JEAN (PO3310S 24/B1)
€ 315,35
 
 
 
1/11
1/11
2 3 4
9 10 11

Persol Zonnebrillen

De Zon genieten

In 1917 raakte de Italiaanse fotograaf en mede-eigenaar van Optik Berry Giuseppe Ratti in een project gewikkeld dat hem internationale bekendheid zou geven. Het startpunt was een kleine achtertuin in Turijn. Daar begonnen Ratti's ideeën in de vorm van het produceren van veiligheidsbrillen. Het nieuw ontworpen model combineerde meteen de comfort- en veiligheidseisen van pilote brillen en sportbrillen volgens de normen van die tijd.

Kwaliteit en innovatie gingen hand in hand, waardoor het bedrijf snel in de pilotenkring bekend werd, en over de hele wereld vloog in luchtstrijdkrachten zoals in de U.S. Air Force. Een feit dat ook de luchtvaart-, autosport- en motorfietskampioenen uit die tijd niet onbekend bleef.

Toch duurde het tot 1938 toen het bedrijf - met de wens om revolutionaire zonnebrillen met een perfecte pasvorm te ontwerpen - eindelijk uit zijn Doornroosje-slaap kwam. Op hetzelfde moment verscheen de naam PERSOL voor het eerst in de geschiedenisboeken. De afleiding van het Italiaanse "per il sole", wat "voor de zon" betekent, moest het unieke beschermende effect van de modellen verder benadrukken.

De introductie van een passend logo was de volgende logische stap. De zilveren peil, waarvan het ontwerp is gebaseerd op antieke korte zwaarden, werd als het kenmerk van het tijdloze icoon uitverkoren. Vanaf die tijd symboliseerde het niet alleen de opkomst het Turijns bedrijf, maar ontwikkelde het zich ook tot een vaak gekopieerd maar nooit gelukt succesverhaal.

De triomftocht startte in 1961, toen de Italiaanse acteur Marcelo Mastroianni in de filmklassieker "Divorce Italian Style" de Persol 649 droeg die oorspronkelijk was ontworpen voor trambestuurders en nog steeds een geregistreerd handelsmerk is. Persol rustte niet op het succes uit, maar breidde zijn portfolio uit op het gebied van het vervaardigen van speciale veiligheidsbrillen voor de veiligheid van laswerkers.

De wens om traditioneel vakmanschap te combineren met de meest geavanceerde technologieën, onderscheidt het bedrijf vandaag de dag nog steeds. In die tijd zorgden het indrukwekkende onderzoek en de toewijding voor detail ervoor dat de brillenfabrikant een plek op de eerste rij speelde in de opticienbranche. Een nieuwe geniale lijn slaagde toen ze het merk met sterren als Greta Garbo en Steve McQueen aan de haak wisten te slaan. McQueen kreeg voor zijn inzet zelfs een eigen special edition van het model Persol 714 of de Persol Steve McQueen.

Zodat het bedrijf niets van zijn uitstraling verliest, worden de individuele modellen en de meest innovatieve materialen getest onder de meest extreme omstandigheden (het besneeuwde noorden van Noorwegen, de Dakar Rally of op de toppen van de Himalaya). Tegelijkertijd produceert het bedrijf studies en optische testen met persoonlijkheden zoals Reinhold Messner om niet alleen de uitstekende kwaliteit te garanderen, maar ook om het te verbeteren.

Begin jaren negentig kreeg het merk een nieuwe impuls. In het jaar 1990 ontwierp het bedrijf met behulp van talloze aanwijzingen, adviezen en informatie van atleten PERSOL Sport, om de ogen van de atleten de best mogelijke bescherming te bieden. Beroemde persoonlijkheden zoals voormalig coureur Jean Alesi (PERSOL Testimonial 1996-97) voelden zich onmiddellijk aangetrokken tot het comfort, design en de technologie.

Toen kwam het snel achter elkaar. Met de elegante Persol zonnebril model 830 polijstte de Turijnen hun vrouwelijke kant in een mum van tijd. De verkoopcijfers voor de ongelooflijk populaire creatie was niet in de minste plaats zo succesvol door de beroemde Italiaanse actrice Ornella Muti, waarvoor de dames zonnebril van Persol speciaal werd gemaakt. Meteen wou idereen een Persol bril of zonnebril kopen. Het succes leidde ertoe dat de ontwerpers in de loop van de jaren 1993/94 een ander model op de markt brachten. De Persol 853 was echter niet afgestemd op Muti, maar op het supermodel Carol Alt.

Twee jaar daarvoor opende de eerste Persol winkel zijn deuren op de legendarische en exclusieve Rodeo Drive. Nog een teken dat het succes van de zonnebrillenfabrikant zijn hoogtepunt nog niet had bereikt. Tot 1994 verkocht de fabrikant zijn producten in meer dan 40 landen. Modeliefhebbers konden de zonnebrillen kopen in meer dan 3.500 Italiaanse en meer dan 12.000 winkels, waar ze als warme broodjes over de toonbank gleden.

In april van het volgende jaar nam de Luxoticca Group, de wereldleider in de branche, het van de Italiaanse fabrikant over en gaf het product nog meer gewicht en reputatie op de internationale markt. Ongetwijfeld maakte de deal Persol Eyewear het tot één van de belangrijkste brillenmerken in de branche. Desalniettemin respecteerde het moederbedrijf de traditie van het bedrijf en de resulterende goedkope brillen van hoge kwaliteit, en daarom blijft het de iconische modellen produceren in de historische fabriek in Lauriano bij Turijn, met dezelfde zorg en aandacht voor detail.

De snelle opkomst kan niet in de laatste plaats worden verklaard door de gewetensvolle selectie van merkambassadeurs. Na de Persol Steve McQueen samenwerking kwamen Gabor, Muti en Alt in de loop der jaren, net zoals actrice Maria Grazia Cucinotta en de voormalige Italiaanse voetbalspelers Alessandro Del Piero en Filippo Inzaghi. Vandaag de dag gaan muzikanten als Eric Clapton, acteurs als Ryan Gosling, Zac Efron of Scott Eastwood, net zoals regisseur Wim Wenders en ex-voetbalster Xabi Alonso niet meer zonder de Persol zonnebril het huis uit. Ook in de toekomst zullen sterren uit de showbusiness, het sportuniversum en de bedrijfswereld de stijl en het karakter van het merk blijven kiezen, waarbij Persol met elegantie en originaliteit presenteert, wat belangrijke eigenschappen zijn voor kenners die brillen kopen.

Persol/Persol-Zonnebrillen Heren_1271x793.jpg

Persol zonnebril modellen

In de bijna 100-jarige geschiedenis van het bedrijf zijn talloze cultmodellen uit de productie voortgekomen. De klassiekers - vooral de Persol Icons - staan met hun minimalistische en zakelijke ontwerpen voor uitmuntendheid en elegantie.

Boven alles steekt het model Persol 649 er als de Mount Fuji bovenuit. Het iconische brillenmodel is een gedeponeerd handelsmerk van het label.

Persol PO9649S en PO9649S zijn geen Amerikaanse brievenbussen, maar Persol's poging om de mythe van Persol 649 onder de knie te krijgen om met de nieuwe editie een nieuw hoofdstuk in de turbulente geschiedenis van de bril te openen. De ontwerpers hielden vast aan de karakteristieke vorm. De dunnere profielen maken echter de modellen, wat betekent dat de zonnebril en, voor de eerste keer, de bril, lichter en slanker werden De herinterpretaties worden verenigd in nieuwe vormen en contrastmaterialen met een moderne flair.

Het Persol PO 714 model is beroemd om het feit dat het montuur de absolute eerste vouwbare bril op de markt was. Bij de productie van het montuur zijn tien verdere productiefasen noodzakelijk. Steve McQueen hielp het model internationale bekendheid te krijgen, niet alle door zijn naam Persol Steve mcQueen, want de bril sierde niet alleen in de Hollywood-klassiekers "The Thomas Crown Affair" en "The Getaway" zijn gezicht, maar vond ook privé op zijn neus een speciale plaats.

PERSOL eerde de acteur met zijn eigen speciale editie van zijn favoriete model, die in kleine maar fijne details van het origineel verschilt. Het lichtere en smallere ontwerp is ook beschikbaar in de iconische PO714 bril in de vorm van het model PO714S, dat sinds de nieuwe editie ook voor het eerst beschikbaar is als corrigerende bril, dus als bril op sterkte. Een bijzonder populair montuur op het gebied van zonnebrillen dames is het montuur PO0714 21/31 uit de Collezion e Suprema.

De Originals Havannas zijn geen sigarenmerk, maar eerder monturen die iconische texturen en warme tinten combineren. De ontwerpers vonden inspiratie in de aardse elementen. De uitgave van deze acetaatmodellen ligt in de lijn van de traditie van het merk en de claim van tijdloze elegantie. De collectie wordt aangevuld met de nieuwe "Madreterra Acetate" (Italiaans voor "Moeder Aarde"), die uit de diepten van het Persol-archief weer naar boven is gehaald.

Daarvoor had de Italiaanse brillenfabrikant ook de licence to kill. Terwijl Pierce Brosman zijn ogen beschermde in "GoldenEye" en "Die Another Day" met PERSOL, droeg Daniel Craig in "Casino Royale" meteen twee monturen als James Bond. Aan het begin van de film de Persol PO2244 en in de loop van de film wisselde 007 op de Persol Style 2720.

Ook Arnold Schwarzenegger droeg een PERSOL. In zijn rol in Terminator 2 masseerde het model Meflecto Ratti (PO58230) bijna de hele film zijn neus.

PERSOL beschikt ook over unisex-modellen in het assortiment. De meest populaire vertegenwoordiger is het model PO3092SM in zijn verschillende uitvoeringen.

De zonnebrillenmodellen Gangster en The Detective (PO3073V95) zetten de stijl van de jaren 50 bijzonder goed om. Wil je dus een zonnebril kopen met die jaren 50 tijdgeest, is deze perfect. Deze is vooral als zonnebrillen heren erg geliefd.

Een bijzondere status in de bewogen geschiedenis van het bedrijf geniet ook het model 69218 Ratti. Voor het eerst verscheen de zonnebril met de massieve brillenpootjes en het stevige montuur op de markt in 1987 en vond twee beroemde klanten in Jackie Collins en Don Johnson.

P03051S/V of het model Clubmaster kan ook bij het licht op de dansvloer worden gedragen, maar de zonnebril met halve rand is veel beter af in zijn natuurlijke omgeving. Reizigers moeten je niet stoppen, maar het model Wayfarer met zijn moderne en goed gevormde montuur zou een uitzondering moeten zijn voor alle fans van Italiaanse brillen. De metalen sieradenelementen geven aan de brillenpootjes, die het kleurconcept stijlvol breekt, een hele speciale uitstraling.

Technologie in de brillen en zonnebrillen van Persol

De brillen en zonnebrillen van PERSOL zijn door het kwaliteitsbewustzijn, de onderzoeken en de traditionele aanspraak op perfectie, evenals de buitengewone technische details, gewoon kunstwerken, en dit ondanks het relatief goedkope brillen blijven. We hebben het niet over kunst in de eigenlijke zin van het woord: in ieder geval geen schilderijen van Monet, Degas of Renoir. Desalniettemin maken ze zorgvuldig geselecteerde materialen, van kristalglas tot het acetaat, het metaal voor de monturen en de legendarische pijl, tot onder het oppervlak verborgen technologieën, elk handgemaakt model van de Noord-Italianen uniek.

Vele stappen in het productieproces worden nog steeds met de hand uitgevoerd, wat de unieke combinatie van technologische oplossingen en rijk vakmanschap verklaart, die brillen van fantastische kwaliteit produceren. Gemiddeld genomen kost de productie van een PERSOL-montuur bijna twee keer zo lang als de productie van conventionele acetaat-monturen. De reden daarvoor is niet dat de werknemers niets doen, maar de iconische pijlen en het Meflecto-systeem vereisen volgens het bedrijfsbeleid de aandacht van alleen de professionele medewerkers. Machines worden in deze gevallen uitgesloten van het productieproces.

Monturen uit kunststof

Voor de monturen uit kunststof worden natuurlijke materialen gebruikt. Het acetaat is van katoen. Dit katoen wordt geplet en behandeld totdat het de vorm aanneemt van een uniforme massa en vervolgens wordt gevormd. Het organische eindproduct is dus ook gebaseerd op katoen, dat allergie-vrij, comfortabel om te dragen en huidvriendelijk is.

Het gebruik van natuurlijke materialen zorgt ervoor dat er creaties van kleurvariaties ontstaan, wat in deze vorm alleen te vinden is in producten van de Italiaanse brillenfabrikant. De zorg voor het productieproces is een absoluut kwaliteitskenmerk van het merk. De vraag naar perfectie blijkt al uit de selectie van materialen, de complexiteit en precisie van het productieproces. Bovendien zorgt het inspectiesysteem van Luxottica inspectiesysteem ervoor dat alleen de hoogste kwaliteit bij de klant aankomt.

Bij de Meflecto-techniek wordt niet gesproken over de overtuiging van de duivel in Goethe's meesterwerk "Faust", maar van één van de meest oogverblindende juwelen in de rijke juwelendoos van de Italianen. Al in de jaren dertig presenteerde het Noord-Italiaanse bedrijf de eerste flexibele brillenpootjes ter wereld, dat de monturen uitzonderlijke flexibiliteit gaf en daarmee het grootst mogelijke draagcomfort. De brilfabrikant heeft deze flexibiliteit bereikt door een unieke constructie van nylon-metalen cilinders met een roestvrijstalen kern.

In totaal zijn tien extra stappen nodig in vergelijking met de gebruikelijke monturen. Een inspanning die loont: dankzij de technologie kan elk montuur optimaal aangepast worden aan elke gezichtsvorm. Tegelijkertijd werd de PERSOL Victor Flex geïntroduceerd - een speciale toepassing van het Meflecto-concept. Met behulp van de modernste technologie hebben de ontwerpers een comfortabel montuur ontworpen met een driedelige, flexibele neusbrug. Deze constructie wordt tot op de dag van vandaag nog steeds gebruikt bij het PERSOL model 649 en zorgt ervoor dat het montuur zowel in de kromming zich perfect aanpast aan het gezicht, als ook preciezer als alle andere zonnebrillen op de neus zit. Bij de nieuwere modellen is ook een metalen clip in de brillenpootjes geïntegreerd, wat een perfecte aanpassing in lengte en buiging mogelijk maakt.

Brillenglazen

De kristallen glazen behoren tot de uitstekende producten van het bedrijf Turijn. Zij vertegenwoordigen een klasse van kwaliteit, kracht en UV-bescherming dat het neusje van de zalm is. Het eerste brillenglas van PERSOL verscheen in 1920 op de markt en was de eerste in een lange rij van glazen, die aan de specifieke eisen van de piloten en bergbeklimmers voldeed: De Persol Brown 75, het klassieke geel-bruine brillenglas en de Persolmatic met hun fotochroom effect, wat niets anders betekent dan dat de bril donkerder wordt als de zonnestralen sterker worden.

In de meeste modellen worden brillenglazen uit de edelste optische materialen van natuurlijke oorsprong ingezet, waardoor de best mogelijke bescherming en visuele zicht kan worden gewaarborgd. De kristallen glazen worden op medisch voorschrift gegeven om de beste bescherming tegen schadelijke zonnestraling te bieden. Uiteraard kunt u de meetste brillen ook als zonnebril op sterkte laten omvormen.

De gepolariseerde glazen blokkeren het reflecterende licht van zand, wegen en water, wat zorgt voor een helder en stressvrij zicht onder extreme omstandigheden. Dit effect wordt bereikt door een zeer fijne laag van gepolariseerd organisch materiaal te gebruiken tussen twee hoogwaardige, optisch volledig neutrale kristalglazen. Ook met betrekking tot reserveonderdelen en in het bijzonder vervangende glazen en vervangende brillenpootjes, maakt de fabrikant geen probleem, maar werkt met dezelfde zorg om de kwaliteitsnormen die het bedrijf in de afgelopen decennia heeft ontwikkeld niet te schaden.

Het ultralichte 1,8-glas is gemaakt van zeer fijn glas. Dit vereiste een nieuwe productietechniek voor het vormen en harden van glas. Het idee achter de smalle glazen (verminderde dikte tussen 2,2 en 1,8 mm) was een toename van het draagcomfort als gevolg van de gewichtsvermindering.

Persol/Persol-Zonnebrillen-Dames_1271x793.jpg

Comfort

Toen PERSOL nog in de kinderschoenen stond en er een kleiner aantal monturen werd gemaakt, bood het bedrijf voor elke versie meer dan vier verschillende maten, een brug met verschillende hoogte en breedte en pootjes met verschillende lengtes. De reden achter de maatregel was makkelijk: elke bril moest op de drager zijn afgestemd.

Op de zoektocht naar steeds meer draagcomfort, kwam de onderzoeksafdeling van het bedrijf in aanraking met de creatie van een opvouwbaar acetaatmontuur. Er wordt zelfs vandaag de dag extra aandacht besteed aan het gelijkmatig verdelen van het gewicht van de glazen over het hele oppervlak. Dit gebeurt met een speciale brillenbrug, die ook een handelsmerk van het bedrijf is.

Welke bril staat mij?

Het is niet eenvoudig om de juiste bril te vinden omdat de oneindige mogelijkheden in vorm en kleur het niet makkelijker maakt. Om het je wat gemakkelijker te maken in het brillenbos, kan je het zoeken met behulp van filters vereenvoudigen. Er worden dan alleen brillen weergegeven die aan je wensen voldoen. Ben je op zoek naar een gespiegelde Persol zonnebril, dan stelt je de filter in volgens je wensen en zie je alleen de modellen die in deze filter passen. Nu hoef je alleen nog maar een foto van jezelf te uploaden en je kan de bril in de online paskamer proberen. De Digitale Opticien helpt snel en eenvoudig om de juiste Persol bril op sterkte of zonnebril op sterkte te uit te kiezen.

Als je het juiste model hebt gevonden, hoef je alleen maar te kiezen tussen standaard- of express levering en een betaalmethode kiezen. Zo simpel is brillen online bestellen bij Edel-Optics. Als je de bril niet leuk vindt, kun je natuurlijk je montuur kosteloos retourneren. Dit aanbod is echter alleen geldig voor een bril zonder sterkte, met glazen die niet speciaal voor jou op maat zijn gemaakt. Mochten er dan toch nog belangrijke vragen onbeantwoord blijven, dan kan onze "Master of Glasses" je misschien verder helpen. Je kan natuurlijk ook een omweg maken naar één van onze winkels in Hamburg en je daar door onze brillenspecialisten laten adviseren.

Service

Persol is altijd een goede keuze om niet alleen mode technisch goed te boeken te staan, maar ook om een echt fashionstatement te maken, en je houd je budget nog op orde, want in vergelijking met andere merken biedt Persol goedkope brillen. We hebben geen korte termijn kortingacties en Sales op het voorhoofd geschreven, maar schitteren het hele jaar door met lage prijzen. Onze Edel-Optics slogan "SEE AND BE SEEN" is er immers niet zomaar. Elke klant krijgt unieke kwaliteit voor een unieke prijs.

Wij bieden trouwens ook andere grote merken aan. Zoekt u een Polaroid zonnebril, Oakley zonnebril of Versace zonnebril? Bij Edel-Optics kunt u deze merken en andere goedkope brillen online vinden. Wij hebben natuurlijk ook Nederlands geliefde Porsche Design, Dolce & Gabbana en markleider Ray Ban. Laat de zon in je hart!