Als Samy Deluxe, het multitalent uit Hamburg, zijn creatieveiteit de vrije loop laat, kan dat alleen maar goed worden. Dit geldt zowel voor zijn muziek, als voor zijn kunst en zijn modedesign. Het is geen toeval dat Edel-Optics als Hamburgse firma, samenwerkt met de rappende lokale held om deze synergie te gebruiken bij de eerste collectie van het nieuwe VOOY-merk, wat staat voor Vision of the other you.
VOOY is de jongste baby van de Hamburgse opticien, die zijn brillen niet alleen op een nieuwe, moderne manier op de markt brengt, maar ook toekomstgericht is. Brildragers worden al lang niet meer geplaagd. Integendeel: ze zijn vaak trendsetters op het gebied van accessoires. En aangezien brillen en zonnebrillen een van de meest populaire fashionaccessoires zijn, is het tegenwoordig belangrijk meer dan één model te hebben. Vooral modebewuste mensen combineren niet alleen horloges en sneakers met hun outfits, maar zetten de kers op de taart met een bril.
Nieuwe situaties vragen om een nieuw uiterlijk
Bovendien zit een bril recht in het midden van je gezicht en maakt hij daardoor een groot deel uit van de eerste indruk. Welke bril je kiest, is afhankelijk van welk facet van je eigen persoonlijkheid je wilt benadrukken. Want zoals je niet met je festivalschoenen naar een sollicitatiegesprek gaat, ga je niet naar een club met je nerdy leesbril, die je normaal gesproken alleen in de bib draagt.
Met zijn double pack biedt VOOY de ideale oplossing. Met VOOY ben je voorbereidt op elke situatie. Je kan kiezen voor twee VOOY-brillen, twee VOOY-zonnebrillen of een combinatie van beide, zodat je voor elke gelegenheid de perfecte bril bij je hebt. En ook Samy Deluxe herkende de voordelen van de “set van 2”. De vier modellen van de Kollabo VOOY x deluxe zijn dan ook verkrijgbaar in vier kleuren. Ze zijn verkrijgbaar als bril of zonnebril, waardoor de collectie uit 32 unieke stukken bestaat die de rapper samen met Edel-Optics heeft ontworpen. Toen Sammy begin jaren negentig een bril kreeg voorgeschreven, had hij veel moeite daaraan te wennen. Maar als de brillenliefhebber tegenwoordig het huis uitgaat, kan hij uit een hele range aan brillen kiezen.
“Im Hamburger Ding mit dem Hamburger Swing”
… zo klonk Samy`s freestyle in ‘Hamburger Ding’, waar de hoofdzetel van Edel-Optics gevestigd is en waar hij zijn nieuwe collectie voorstelde. Trots op zijn “dikke brillencollectie”, benadrukte de allrounder dat hij bijna alles heeft ontworpen wat gebruikeljk is voor een hip-hopper op het gebied van mode en merchandise: petten, beanies, hoodies … Hij heeft zelfs sneakers in zijn portfolio, die hij ontworpen heeft met het merk Reebok. Maar op het gebied van brillen en zonnebrillen, maakt de ster nu zijn debuut.
Daarbij zijn enorme sommen geld voor de sympathieke Hamburger niet belangrkijk, het gaat hem om het voltooien van het kunstwerk, zoals hij zichzelf ziet. Want mode hoort onlosmakelijk bij hiphop! Een ander facet van deze deluxe dude is zijn sociaal engagement. Daarom richtte hij in 2013 DeluxeKidz e.V. op, dat kinderen en jongeren een alternatieve manier toont om hun vrije tijd door te brengen en hen kennis laat maken met muziek, taal, dans en podium- en beeldende kunst. Het doel is om hun creatieve interesse te wekken, teambuildingprocessen op te starten en hun zelfvertrouwen te versterken door nadruk te leggen op hun vaardigheden. Edel-Optics steunt dit liefdadigheidsproject en doneert samen met Samy tot einde juli 10 euro per verkochte VOOY-set aan DeluxeKidz e.V.