Onlangs presenteerde het Italiaanse modelabel Fendi haar nieuwe collectie op de Fashion Week in Milaan en inspireerde daarmee opnieuw de mode-liefhebbende vrouwen en mannen van deze wereld.
Geschiedenis
Al in 1952 werd het handelsbedrijf voor bont- en lederwaren in Rome door het echtpaar Adele en Eduardo Fendi opgericht.
Ondertussen ontwerpt het merk niet alleen meer kleding en accessoires voor mannen, vrouwen en kinderen, maar ook horloges, parfums en zelfs artikelen om je woning mee in te richten.
De vijf dochters van het echtpaar erfden later het succesvolle bedrijf. In 1965 namen ze de bekende Duitse designer Karl Lagerfeld in dienst als ontwerper voor de damescollectie. Lagerfeld was ook degene die het nog steeds bestaande logo van Fendi – de dubbele F – ontwikkelde. Tot op de dag van vandaag is de Duitse ontwerper samen met de kleindochter van het Fendi-echtpaar het hart van het bedrijf.
Modieus, stijlvol, Fendi!
Tot 1990 werd het design van alle collecties door eenvoud en elegantie gekenmerkt. Maar met de introductie van uitzonderlijke tassen, zoals bijvoorbeeld de Baguette-Bag van Fendi, veranderde de stijl. Kleuren, ongebruikelijke patronen en vormen, en een beetje extravagantie werden gekoppeld aan de traditionele verfijning van het Italiaanse modehuis. De combinatie van innovatie en traditie is datgene wat de wereld tegenwoordig nog steeds inspireert.
Ondanks het internationale succes van Fendi, zijn in haar designs de verbondenheid met haar geboortestad Rome nog duidelijk te herkennen.
Fendi op de neus
Ook de Fendi zonnebrillencollecties combineren de strakke look van het verleden met moderne elementen uit de huidige tijd. De klassieke cat-eye zonnebrillen, zoals we ze uit de jaren 40 en 50 kennen, zie je sinds vorig jaar weer plotseling overal opduiken. Ook Fendi nam de trend aan, voorzag de exemplaren echter nog met een paar (Fendi-typische) moderne upgrades.
Een goed voorbeeld is de FF 0242/S, die weliswaar de klassieke cat-eye vorm heeft, maar door de zomerse neonkleuren en futuristische details aan de brillenpootjes en op de glazen, zeker weten ook een accessoire is voor in de moderne modewereld.
Deze geraffineerde combinatie is wat de Fendi zonnebrillencollecties zo bijzonder maakt.
Sterren houden van Fendi!
Vooral tijdens de Fashion Weeks zie je veel prominenten, bloggers en modeliefhebbers die hun favoriete Fendi-exemplaren laten zien en ze met enorme trots dragen.
De in Hamburg woonachtige blogger Aylin König droeg tijdens de Fendi Show op de Fashion Week in Milaan haar Fendi-poncho (met het typerende dubbele F-logo) en haar Fendi-schoenen. On top maakte ze met de bijpassende Fendi-handtas haar look helemaal af.
//www.instagram.com/p/Bn-zacuiqIe/?taken-by=aylin_koenig
Maar één van haar absolute lievelingsstukken blijft waarschijnlijk haar Fendi-tas in een petrol-kleurig pluchedesign.
//www.instagram.com/p/BnjV7-Jnhqb/?taken-by=aylin_koenig
Ook Caro Daur, één van de meest succesvolste bloggers in Duitsland, heeft een zwak voor Fendi.
Of het nu om oorbellen gaat, een broek, tas of om schoenen – het F-logo is bij haar vaak de All-Over-Look.
//www.instagram.com/p/Bn4kSQpgmEc/?taken-by=carodaur
Zoek jij nog naar een nieuwe accessoire? Dan neem eens een kijkje in onze online shop. Wij hebben een enorme keuze aan Fendi zonnebrillen in ons assortiment. Of het nu in rond, vierkant, multishape of toch liever in pilotenstijl moet zijn – in ons enorme Fendi assortiment is voor jou ook zeker weten het juiste exemplaar erbij.
Leave a Comment